Es veu que ja a partir d´ahir es va posar en marxa el traspàs de Rodalíes, que sembla que s´haurà de dir “rodals” i així ensenyarem una seba més grossa. Aviso. No espereu les meves crítiques, que em vaig proposar no tocar temes polèmics en el període de festes. Com a mostra de fidelitat als generosos, solidaris i fins i tot tolerants propòsits  de santedat glosadora, avui faré una exhibició d´informació freda i objectiva. No divago; ni m´escapoleixo de l´escomesa (que diria el gran Puyal). Ja el títol de la glosa l´ he escrit desenfadat i alegre encara que allò què de debò volia era, ras i curt,demanar disculpes. Perquè el dia 17 de desembre vaig fer curt de mala manera en suposar, beatíficament, que només les víes dels trens dels rodals seguiríen de propietat de l´Estat i el cert és que també ho continúen sent les estacions i els trens. Llegeixo que algú ha dit,  boig de content, que aixó és una fita històrica. I quan en Saura és a punt d´instal·lar-se a l´escambell i mirar satisfet a la càmara, el Nadal li estira una cama i s´erigeix en inspector únicde lavabos, de telèfons (respondran amb un “digui” i mai amb un “diga”?) I no sé què de la web. Diu que en un any es pot començar a notar alguna millora i ha donat per descomptat que l´enjòlit dels retards persistirà. I que nosaltres (potser vol dir els catalans, potser el Govern, o potser “los obreros socialistas españoles”) som –són?- els amos, i a la Renfe li toca obeïr i fer-ho be. Potser -dic jo- a les estacions que estiguin obertes deixaran jugar al pare carbasser i al joc dels disbarats. Només constato, que diria en Pla.

 

                                                                                                                       martiolaya